سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۰۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 17821
  • افزایش چشم گیر ایمنی شهر‌ها با هوشمندسازی در شهرسازی
    «حکمروایی هوشمند» مهمترین شاخصه شهر هوشمند

    افزایش چشم گیر ایمنی شهر‌ها با هوشمندسازی در شهرسازی

    هوشمند سازی شهرها و استفاده از فناوری های نوین در حوزه شهرسازی یکی از اصول اساسی در  حوزه ساخت وساز به شمار می رود بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که استفاده از فناوری‌های نوین در این بخش به ویژه در حوزه شهرسازی خود زمینه ساز افزایش عمر ساختمان ها و کیفیت شهرسازی می شود.

    در همین رابطه آقای شجاعان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی به باشگاه خبرنگاران گفت:   تعیین راهبردها و سیاست های علمی و اجرایی در حوزه هوشمندسازی بسیار مهم است.

    او می‌گوید: دبیرخانه دائمی نمایشگاه با تشکیل کمیته‌های متعدد به دنبال ایجاد تحول اساسی در این بخش است و باید با  راه اندازی کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های علمی، سطح محتوایی رویداد  هوشمندسازی را  ارتقاء داد.

    او گفت: استفاده از توان شرکت های فناور و نوآور بخش خصوصی  با همت مدیران دولتی و شهری و همچنین برگزاری نمایشگاه  های شهر هوشمند می تواند زمینه ساز  تقویت  این صنعت در حوزه شهرسازی کشور شود‌

    همچنین رضائیان دبیر اجرای هوشمندسازی شهرها با بیان اینکه در دوره های قبلی  نمایشگاه قبل، روند پیشرفت امور و مشارکت فعالان  در حوزه صنعت ساختمان بسیار  خوب بوده است گفت: برگزاری  کمیته‌های متعدد از جمله کمیته امور استان‌ها، روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی، امور مشارکت‌کنندگان خارجی، امور تسهیلات و امور بین‌الملل  در این بخش زمینه ساز ارتقای هوشمند سازی در شهرها خواهد شد.

    همکاری بخش خصوصی و دولتی در اجرایی شدن هوشمند سازی شهرها خود زمنیه ساز تسریع در روند توسعه شهرسازی و هوشمند سازی شده است.

    براساس این گزارش  نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران در تیر سال آینده خود یکی از سیاست های است که دولت از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور  و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران  برگزار  خواهد شد که  اجرای این طرح زمینه ساز افزایش مقاومت ساخت وسازها و همچنین تقویت ایمنی شهرها می شود.

    گفتنی است از سال های گذشته هوشمند سازی شهرها به عنوان یکی از اولویت ها  در حوزه ساخت وسازها بوده است اما تاکنون در این بخش عملیات اجرایی صورت نگرفته است اما به نظر می رسد با سیاست گذاری های جدید شاهد برداشته شدن قدم های در این بخش باشیم.

    باشگاه خبرنگاران جوان



    مطلب پیشنهادی

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    تغییرات اقلیمی شدید منجر به وقوع سیل‌های ویرانگر در شهرها شده است و نحوه سنگ‌فرش خیابان‌ها که مانع نفوذ آب به داخل زمین می شود نیز در تشدید این موضوع بی‌تاثیر نیست. طی چند سال گذشته استفاده از بتن نفوذپذیر به‌عنوان راه‌حلی برای مقابله با این چالش و نجات شهرها مطرح شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *