یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۲۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 16639
  • ضربه ای بر پیکر حمل ونقل عمومی در تهران
    این شهر ایران وسیله حمل و نقل عمومی ندارد | سرویس مدرسه تبدیل به سرویس کارگران شده است

    این شهر ایران وسیله حمل و نقل عمومی ندارد | سرویس مدرسه تبدیل به سرویس کارگران شده است

    این روزها خیابان‌های مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با ترافیک سنگین مواجه است؛ معابری که در حالت طبیعی جوابگوی تردد خودروها در سطح شهر هستند اما همزمان با بازگشایی مدارس در مهرماه شهر قفل شده و ترافیک بی‌داد می‌کند که یکی از دلایل آن ضعف در سرویس مدارس است.

    در نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد که قبل از شروع سال تحصیلی برای هم اندیشی جهت سرویس مدارس رفت و آمد دانش آموزان برگزار شد، نتیجه مشخصی نداشت چرا که استان اکنون در بدترین حالت خودروهای حمل و نقل عمومی قرار دارد و شاید بتوان از استان کهگیلویه و بویر احمد و شهر یاسوج به عنوان تنها شهر بدون اتوبوس و مینی بوس و همچنین خودروی ون در ایران یاد کرد.

    دلیلی بر مدعای یاد شده اینکه اگر یک روز صبح در یکی از معابر شهر یاسوج صندلی گذاشته و بنشینیم و تعداد خودروها را نظاره کنیم شاید تا بعد از ظهر و یا عصر و آخر شب به اندازه انگشتان یک دست اتوبوس و مینی بوس در این شهر تردد نکنند و یا خودروهای عمومی دیگر مانند ون که در شهر یاسوج نایاب هستند.

    تازه همان تعداد اتوبوس و مینی بوسی که در سطح شهر یاسوج وجود داشت و تعداد آنها هم بسیار کم و انگشت‌شمار بود حالا در اختیار شرکت‌ها و واحدهای تولیدی قرار گرفته و سرویس رفت و آمد کارگران آنها شده‌ است و اکنون مدارس با دست خالی هیچ سهمی در این موضوع ندارند.

    مدتی پیش در یکی از نشست‌های استانی، استاندار خطاب به شهرداران به خصوص شهرداری یاسوج اعلام کرد که چندین دستگاه خودروی ون از سوی معاون عمرانی وزیر کشور برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده که ۷۰ درصد قیمت آن را باید خودشان کنند.

    فارس



    مطلب پیشنهادی

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    مقامات وزارت راه و شهرسازی گزارش «رهگیری، شناسایی و اقدام» در فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اعلام کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *