جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 15009
  • نوسازی بافت فرسوده، بُرج‌سازی نیست/نوسازی جایگزین شهرک سازی اقماری در اطراف تهران شود
    مردمی سازی، چاره کار نوسازی در بافت‌های فرسوده

    بافت فرسوده، ترافیک و گردشگری مهمترین چالش مدیریت شهری قلعه‌نو است

    ایرج گودرزی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه‌های کوتاه مدت این شهرداری با توجه به بودجه سالیانه و برنامه بلند مدت براساس طرح جامع و افق ۱۴۱۰ شهر قلعه‌نو مورد نظر است.

    وی با بیان اینکه ۲۰ دستگاه تاکسی از شهرداری تهران درخواست شده و ۱۰ دستگاه آن به صورت حواله است تا بتوان رفت و آمد مردم در مسیر بازار و جوانمرد قصاب را تسهیل کرد، گفت: برای دریافت اتوبوس و مینی‌بوس محدودیت نداریم و هر زمان این اقلام درخواست شود می‌توان آنها را تهیه کرد.

    شهردار قلعه‌نو اظهار داشت: تجمع نخاله مناظر نامناسبی در شهر ایجاد کرده و در مسیر جاده «ری – ورامین» پلاستیک‌هایی در کنار جاده تلنبار شده که باید جمع شود؛ برای جمع‌آوری این زباله‌ها باید به صورت جهادی اقدام کرد.

    وی ادامه داد: تامین روشنایی شهری در دستور کار است و به آلایندگی‌های مختلف زیست محیطی از جمله زباله سوزی و واحدهای آلاینده رسیدگی می‌شود.

    گودرزی با بیان اینکه در طرح پیشنهادی شهر قلعه‌نو نیاز است مردم همکاری و مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: باید در این ۶۶ هکتار زمین موجود در منطقه برای تامین و افزایش سرانه‌های عمومی، ترافیک و درمانی اقداماتی انجام شود.

    شهردار قلعه‌نو خاطرنشان کرد: در احیای بافت فرسوده بسته‌های تشویقی باید در نظر گرفت و عوارض از مردم دریافت نشود تا بتوان شهری پایدار ایجاد کرد.

    میانگین سنی اعضای شورای شهر قلعه‌نو به ۳۰ سال رسیده که نشان از اعتماد مردم به جوانان است

    مهدی مهدوی عضو شورای اسلامی شهر قلعه‌نو نیز در این نشست گفت: انقلاب مطالبه‌گری در شهرستان ری در راستای ایجاد تغییر و تحول انجام شده و رسانه‌های مختلف با همدلی در رفع مشکلات مردم فعالیت می‌کنند.

    وی ادامه داد: میانگین سنی اعضای شورای شهر قلعه نو از ۵۰ به ۳۰ سال رسیده که نشان دهنده اعتماد مردم به جوانان است و باید با تلاش شبانه روزی پاسخ خواسته‌ و نیازهای مردم را داد.

    مهدوی افزود: شورای اسلامی شهر قلعه‌نو برای انتخاب شهردار این شهر ۶۰ جلسه رسمی برگزار کرده و پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت تا مشکلات مردم با دید اجتماعی برطرف شود، در نهایت مهندس گودرزی با حداکثر آرا به عنوان شهردار قلعه‌نو معرفی شد.

    بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد و یکی از مناطق عمده تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *