چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 1409
  • با صمیمت، تقدیم به شورای پنجم

    با صمیمیت تقدیم به شوراهای پنجم کشور

    ضمن عرض تبریک و تهنیت آغاز به کار رسمی پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا به منتخبین مردم،  و آرزوی توفیق آنها در انجام این وظیفه مهم، آنها را از چند “آفت” برحذر می­دارد:

    • دچار روزمرگی نشوید و به تفاوت منافع مراجعه کنندگان (معمولاً حرفه­ای)، با منافع کل شهروندان توجه نمایید.
    • طرح­ها و برنامه­های شهری با دقت، زحمت و صرف وقت زیاد تهیه و با صرف وقت زیادتری بررسی و تصویب می­شوند، در دام تخطئه­کنندگان این طرح­ها نیفتید و به آنها وفادار باشید.
    • برای تأمین هزینه­های شهری، ظرفیت­های زیادی در خود شهر و توسعه آن، در قوانین و در ضوابط و دستورالعمل­هایی که بسیاری از سازمان­ها را موظف به حمایت از هزینه شهرها می­کند وجود دارد، در دام راه­حل آسان مثل، تراکم­فروشی و شهرسازی فروشی نیفتید.
    • دوران کمبود متخصص شهرساز در کشور گذشته است. بنابراین شهرداری را وادار نمایید که، معاونت شهرسازی و تمام کارشناسان بخش شهرسازی را حتماً از شهرسازان انتخاب نماید. بهترست که حتی­المقدور حداقل چند سال، تجربه کاری داشته باشند.
    • تصور نکنید که اگر درخواست­های مراجعین (اغلب حرفه­ای) به شهرداری را اجابت نکنید، در دور بعد رای مردم را از شما سلب می­کنند.

    کار خود را برای منافع واقعی شهر و شهروندان انجام دهید، حتی اگر منجر به انتخاب نشدن، شما گردد. که اتفاقاً برعکس هم خواهد شد، چون مردم افراد حرفه­ ای و سهم خواه را خوب می­شناسند. همانا که؛ سربلندبودن با عضویت در یک دوره شورا، ارجح است به بدنامی عضویت در چند دوره شورا.

    • از تجارب شوراهای گذشته و شوراهای دیگر مطلع شوید و آنها را راهنمای عملی خود نمایید. در این مهم برزن­ نیوز برای انتقال این تجارب تشکیل شده است و با تمام قوا و احساس مسئولیت در خدمت خواهد بود.


    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *