جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۴۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 9959
  • تدوین سند راهبردی گردشگری توسعه شهرستان خوی
    تدوین سند راهبردی گردشگری توسعه شهرستان خوی

    تدوین سند راهبردی گردشگری توسعه شهرستان خوی

    مجید مقدم رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای اسلامی شهر خوی گفت:صنعت گردشگری به ویژه گردشگری داخلی، جایگاه خاصی را در اقتصاد کشور‌ها داشته و نقش فعال و موثری را در ارتقای ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور‌ها به خصوص کشور‌های در حال توسعه دارد.

    رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای اسلامی شهر خوی افزود: شهر‌ها و روستا‌ها نیز به دلیل داشتن انواع جاذبه‌ها و محل پویایی فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، یکی از مهمترین مقصد‌های گردشگران به شمار می‌آیند.

    مقدم تصریح کرد: گردشگری علاوه بر منافع خاص اقتصادی مانند ایجاد اشتغال و درآمد می‌تواند کمکی به مالیات‌ها و عوارض وصولی و حفاظت آثار تاریخی و توسعه تأسیسات زیربنایی باشد.

    مقدم گفت: گردشگری باید به سمت توسعه پایدار (اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی) حرکت کند و در راستای توسعه ظرفیت‌ها و ارتقا قابلیت‌های موجود در زمینه‌های میراث فرهنگی (ملموس و غیر ملموس)، میراث طبیعی، دانش‌ها و هنر‌های سنتی، فناوری بومی و صنایع دستی گام بردارد.

    رئیس کمیسیون پژوهش و مطالعات شورای اسلامی شهر خوی تصریح کرد:شهرستان خوی به سبب برخورداری از منابع غنی جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی با تمرکز بر گردشگری می‌تواند با راهبرد‌ها و برنامه‌های منظم و منسجم، وابستگی خود را به درآمد‌های محلی و منابع محدود مالی و ناپایدار کاهش دهد.

    اوافزود:تدوین سند راهبردی گردشگری توسعه شهرستان خوی این امکان را به وجود می‌آورد تا مدیریت شهرستان با شناخت و تحلیل عوامل درونی و بیرونی متاثر بر توسعه شهرستان و نیز انتظارات و توقعات ذینفعان، دورنما و چشم اندازی برای شهرستان متصور شد تا از این طریق ضمن ایجاد هماهنگی در مجموعه مدیریت شهرستان، امکان همسو بودن مجموعه فعالیت‌های اجرایی را برای رفع نقاط ضعف و تهدید و تقویت فرصت‌ها و قوت‌های پیش روی شهرستان در جهت دستیابی به اهداف گردشگری فراهم نماید.

    مقدم با بیان اینکه، درسال گذشته مابین شهرداری خوی و پژهشگاه میراث فرهنگی کشور پژوهشکده میراث طبیعی و گردشگری قرارداردسند توسعه گردشگری بسته شدوگفت: این قراردادبدلیل مراحل اداری و بعدا بدلیل بیماری کرونا نیز به تاخیر افتاد که خوشبختانه بعد از مطالعات لازم هم‌اکنون عملیات اجرائی و میدانی این سند مهم گردشگری آغاز گردید.

    او اظهارداشت:سند توسعه گردشگری خوی، سند راهبردی است که با توجه به قابلیت‌ها، محدودیت‌ها و تنگنا‌های توسعه شهر، اصلی‌ترین جهت‌گیری‌ها در زمینه جمعیت و نیروی انسانی، منابع طبیعی، زیربنا‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و هدف‌های کمی، کیفی شهر را در چارچوب سند چشم‌انداز توسعه کشور، تعیین خواهد نمود.

    باشگاه خبرنگاران جوای



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *