چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 17918
  • لایحه کنترل «فرونشست زمین» در شهرداری تهران عملیاتی می‌شود | تلاش برای استفاده از تجربه ژاپنی‌ها
    هشدار برای فرونشست در جنوب غرب تهران | کاهش سرعت این پدیده در حوالی اتوبان آزادگان

    تدوین لایحه پیشگیری از فرونشست‌ زمین با همکاری ۱۶ وزارتخانه

    عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تدوین لایحه پیشگیری از فرونشست‌ زمین، گفت: ۱۶ وزارتخانه در کارگروه ملی مرتبط با این موضوع حضور خواهند یافت تا شهرها را از این بحران انسان ساز نجات دهند.

    به گزارش سیناپرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در زمان تذکر خود اظهارداشت: نمایندگان ۷۰ نهاد را برای بررسی وضعیت فرونشست‌ها دعوت کردیم.

    وی با بیان اینکه در شورای عالی استان ها جلساتی تشکیل شد و پس از چندین ماه تلاش متخصصان لایحه فرونشست ها تهیه شد، افزود: پنج شنبه گذشته (۱۱ اسفند) در اجلاس شورای عالی استان‌ها این لایحه به تصویب رسید و به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

    آقامیری ادامه داد: قرار بود لایحه‌ای را در ابتدا برای شهرداری تهران تهیه کنیم اما از آنجا که در عرصه ملی برای فرونشست‌ها کاری انجام نشد و اقدامات موضوعی و موضعی اثرگذار نبود، این لایحه برای شهرهای کشور تهیه و در شورای عالی استان‌ها تصویب شد.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه‌داد: قولی از مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون عمران مجلس گرفتیم که این لایحه به تصویب برسد.

    وی با بیان اینکه ۱۶ وزارتخانه در کارگروه ملی مرتبط با این موضوع حضور خواهند یافت تا شهرها را از این بحران انسان ساز نجات دهند، افزود: به زودی لایحه‌ای برای شهرداری تهران تهیه و به شورا ارائه می‌شود.

    اشک تمساح اروپایی‌ها برای دانش‌آموزان

    مهدی چمرانرئیس شورای اسلامی شهر تهران از نهادهای امنیتی خواست نتایج تحقیقات درباره مسمومیت دانش آموزان را اعلام کنند و گفت: اروپایی‌ها و سفرای آن‌ها از جمله انگلیس و آلمان نیز برای کشور ما دلسوزی و اشک تمساح می‌ریزند.

    وی با اشاره به مسمومیت دانش آموزان در برخی مدارس کشور، اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر دستگاه‌های امنیتی، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش نتیجه کار و تحقیقات خود را اعلام کنند.

    چمران ادامه‌داد: امروز عده‌ای در داخل و خارج از کشور با اقداماتی که انجام می‌دهند موجب نگرانی بیشتر خانواده‌ها شدند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اروپایی‌ها و سفرای آن‌ها از جمله انگلیس و آلمان نیز برای کشور ما دلسوزی و اشک تمساح میریزند، یادآور شد: در جنگ جهانی اول انگلیس با ایجاد قحطی مصنوعی باعث شد ۱۰ میلیون نفر در کشور ما را به کام مرگ بکشانند.

    چمران با بیان اینکه تجربه نشان داده هر جا آن‌ها برای ما دلسوزی کردند، عامل شروع کننده بودند؛ اظهار داشت: آلمان در جنگ تحمیلی سلاح شیمیایی به صدام‌ داد و امروز آثار این سلاح‌ها در کشور می‌بینیم؛ همین افراد امروز برای دانش آموزان ما دلسوزی می‌کنند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه‌ داد: امیدواریم سریعتر ریشه‌یابی و از حوادث بعدی جلوگیری شود تا سمومی که در مدارس پخش‌می شود، مشکلی ایجاد نکند.

    انتقاد از ادامه برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران

    نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از ادامه برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در سئول، تاکید کرد: نمایشگاه شهر آفتاب بهترین فضا برای برگزاری نمایشگاه‌ها است.

    پرویز سروری با اشاره به برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت در شهر آفتاب، گفت: ۲۰۰ هزار نفر در روز آخر از نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب بدون هیچ مشکلی بازدید کردند و این موضوع نشان می‌دهد که چه ظرفیت بزرگی در تهران وجود دارد.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: این برگزاری منظم و استقبال باشکوه حاکی از این است که نمایشگاه شهر آفتاب بهترین فضا برای برگزاری نمایشگاه‌ها است و انعقاد قرارداد با وزارت نفت برای برگزاری نمایشگاه نفت در اردیبهشت سال آینده نیز خبر خوشی است.

    وی ابراز امیدواری کرد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب اقدام کند.

    عضویت رئیس شورای عالی استان‌ها در شورای عالی معماری و شهرسازی

    نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رئیس شورای عالی استان‌ها در شورای عالی معماری و شهرسازی عضو می‌شود، گفت: امیدواریم این موضوع به مجموعه‌های مختلف نیز تسری یابد.

    سروری در ادامه زمان تذکر خود، به اعتراضات در پایتخت رژیم اشغالگر اشاره کرد و گفت: این شهر مملو از معترضان است و این موضوع نشان می‌دهد که پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب زودتر از ۲۵ سال محقق می‌شود و این در حالیست که این موضوع در رسانه ها مطرح نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه مردم از این استانداردهای دوگانه به ستوه آمده‌اند و سازمان ملل نیز به نهادی در دست آمریکایی‌ها تبدیل شده است، گفت: شاهد اخبار سفید و سیاه هستیم؛ آمریکایی‌ها با سرکوب رسانه‌ای اجازه انتشار اخبار را نمی‌دهند.

    انتقاد از بلاتکلیفی شرکت کنترل ترافیک در آستانه نوروز

    سید احمد علوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز از بلاتکلیفی شرکت کنترل طرح ترافیک تهران انتقاد کرد و افزود: شرکت کنترل ترافیک جزو شرکت‌های خاص شهرداری است و خدمات شرکت کنترل ترافیک در مقوله‌های فیبر نوری، کنترل دولتی‌ها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، سیستم‌های نگهداری تونل‌ها ارائه می‌شود.

    وی افزود: در آستانه عید نوروز که شاهد شلوغی‌های خیابان‌ها هستیم و شرکت کنترل ترافیک خدماتی را ارائه می‌دهد، بلاتکلیفی آن خوب‌ نیست.

    توزیع قبوض از طریق پرسنل شهرداری شایسته نیست

    علوی همچنین توزیع قبوض از طریق پرسنل شهرداری را موجب خدشه‌دار شدن شأن پرسنل عنوان کرد و گفت: حفظ کرامت و منزلت پرسنل شهرداری بر عهده ما است.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: سه هزار میلیارد از بدهی‌ها و دیون شهرداری از سال‌های گذشته، پرداخت شده که جای تقدیر دارد.

    رفع خرابی‌ها و تجهیز فضای بازی کودکان در بوستان‌ها

    سوده نجفی دیگر عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا مراجعه کودکان به بوستان‌ها افزایش می‌یابد از شهرداری تهران خواست نسبت به ایمن‌سازی و رفع خرابی لوازم و وسایل فضای بازی کودکان اقدام کند.

    وی با اشاره به اعتراض و انتقاد خانواده‌ها از وضعیت لوازم فضای بازی کودکان در بوستان ها ‌گفت: متولی تجهیز لوازم فضای بازی کودکان و وسایل ورزشی در پارک‌ها، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران است و نگهداشت آن به عهده خدمات شهری مناطق اما باید بر عهده سازمان ورزش شهرداری تهران باشد.

     راهکاری برای حفظ باغ گیاه‌شناسی ارائه شود

    زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باغ گیاه شناسی ۱۴۵ هکتار وسعت دارد و بخشی از اراضی پیرامون این باغ به شهرداری واگذار شده است.

    وی با بیان اینکه هنوز اقدام خاصی در راستای مدیریت چالش‌های این مجموعه انجام نشده است، افزود: در حالی که در سال‌های اخیر مکاتباتی از سوی نهاد ریاست جمهوری و سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده اما هنوز برای رفع چالش‌های این مجموعه اقدامی نشده است.

    شمس احسان با بیان اینکه در شرایط کنونی ساختمان‌های اطراف در حال گودبرداری هستند، افزود: این اقدامات منجر به کاهش تنوع زیستی باغ گیاه شناسی می‌شود.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: آلودگی صوتی و آلودگی هوا از آثار این گودبرداری‌ها است و خطر بروز مشکل برای گیاهان در معرض انقراض وجود دارد.

    شمس احسان از شهرداری تهران خواست با توجه به موقعیت اکولوژیکی، اجتماعی و فرهنگی این باغ، راهکاری برای حفظ حریم این مجموعه ارائه دهند.

    وی همچنین از شهرداری خواست تا گزارشی از صدور پروانه برای ساختمان‌های اطراف این باغ به شورا ارائه کند.

    انتقاد از حسابرسی مردود شرکت توسعه فضاهای فرهنگی

    رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش حسابرسی از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و اعلام نتیجه مردودی این شرکت، برخورد قانونی با خاطیان و افرادی که با ترک فعل، این شرکت را ورشکسته کردند، خواستار شد.

    مهدی پیرهادی در جریان بررسی گسترش حسابرسی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران تاکید کرد: این شرکت به جایی رسیده که حسابرس آن را مردود اعلام کرده است.

    وی افزود: این شرکت مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده و اکنون ورشکسته و بدهکار است.

    پیرهادی ادامه‌داد: این شرکت که در گذشته درآمدزا بود اکنون به شرایطی رسیده که شهرداری باید پول بدهد تا بتواند به حیات خود ادامه داده و حقوق پرسنل خود را پرداخت کند.

    وی با بیان اینکه معتقدم اکنون نیز این شرکت می‌تواند به شرایط گذشته بازگردد، گفت: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران تخصصی است و می‌تواند با تلاش به شرایط گذشته خود بازگردد.

    رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت تعیین تکلیف شرکت تاکید کرد و گفت: این شرکت تعیین تکلیف شود و تصمیم عاجل برای آن گرفته شود و افرادی که تخطی و ترک فعل کرده اند، تعیین تکلیف شوند.

    وی افزود: نباید اینگونه باشد که افرادی این شرکت را بدهکار و زیان بار کنند و به راحتی از این موضوع بگذریم و حتما باید با خاطیان و کسانی که کوتاهی و اهمال کردند و ترک فعل کردند برخورد لازم انجام شود.

    سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد که عملکرد این شرکت در گذشته نمونه بارز ترک فعل و ضرر و زیان آن به شهر است.

    وی با بیان اینکه اثرگذاری شرکت در اقداماتی که انجام می‌داد، قابل انکار نیست، افزود: این شرکت برای ساخت تخصصی اماکن فرهنگی و ورزشی تخصصی ایجاد و ۵۰۰ زمین چمن احداث شد.

    به گفته علوی، شرکتی که صدها میلیارد تومان فعالیت می کرد بدهی‌هایی داشت که طبیعی است اما اشکالی که وجود دارد این است که رسیدگی به بدهی‌ها رها شد.

    وی با بیان اینکه آخرین طرحی که در این شرکت افتتاح شد به سال ۹۶ و باغ کتاب برمی‌گردد، افزود: حساب درآمدی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با حساب هزینه یکی است و در سال ۹۵ هزینه‌ای که از اجرای طرح لشگرک حاصل شده به باغ موزه دفاع مقدس انتقال یافته اما در اسناد لحاظ نشده است.

    رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران نیز خواستار برخورد با خاطیان در شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران شد.

    ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز خواستار تعیین تکلیف شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران شد و اظهار داشت: وضعیت شرکت نیازمند تصمیمی بالاتر از جایگاه مدیرعامل دارد.

    وی از شهردار و مرکز حقوقی شهرداری تهران خواست وضعیت را بررسی و طرح‌ها را تعیین تکلیف کنند.

    پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز بر ضرورت رسیدگی به ترک فعل در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ تاکید کرد.

    وحیدرضا انارکی محمدی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: این شرکت بیش از ۲ میلیون متر مربع سرانه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در مناطق ۲۲ گانه احداث کرد.

    وی تاکید کرد : این شرکت ۱۳ هزار صندلی سینما و تئاتر، ۵۴ مسجد، ۴۶ مجموعه ورزشی، ۵۰۰ زمین چمن، ۲۷ موزه را احداث و بازسازی کرده است.

    وی با اشاره به احداث مجموعه باغ کتاب با مساحت ۶۵ هزار متر مربع، گفت: پردیس تئاتر به عنوان بزرگترین پردیس توسط این شرکت احداث شده است.

    انارکی با بیان اینکه چالش های زیادی داریم که امیدواریم با تدبیر مدیریت شهری رفع شود، گفت: طرح البرز لشگرک ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر امروز رأی دادگاه را بگیریم تا پایان تابستان آینده مجموعه تجاری را با ۵۰۰ واحد بهره‌برداری می‌کنیم.

    بر اساس این گزارش در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی برای سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را تصویب کردند.

    در ادامه جلسه امروز، گزارش حسابرسی شرکت خدمات اداری شهر برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ نیز ارائه و از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

    همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز بررسی نامه فرماندار شهر تهران درباره اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ۶ فقره املاک متعلق به شهرداری تهران» را با ۲۰ رأی تصویب کردند.

    بررسی پاسخ به نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «مجوز به شهرداری تهران برای کمک به آسیب دیدگان زلزله شهر خوی» با ۲۰ رأی، پاسخ به نامه فرماندار شهر تهران در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «تعیین نرخ حق توقف پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۲ »نیز با ۲۰ رأی تصویب شد.

    همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای شهر تهران، مهلت پرداخت بدهی را تا پایان فروردین ۱۴۰۲ تعیین کردند.

    اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه، لایحه معرفی ۲ نفر متخصص فنی برای عضویت در کمیته تخصصی ساماندهی معماری مساجد و نمادهای شهر تهران را تصویب و به پیشنهاد کمیسیون معماری و شهرسازی، انتخاب محمد علی خان محمدی و مهدی حمزه نژاد به رأِی گذاشته شد و این افراد با ۱۶ رأی برای عضویت کمیته تخصصی ساماندهی معماری مساجد و نمادهای شهر تهران انتخاب شدند.

    منبع:ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *