یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 12417
  • تعامل مدیریت شهری و راه و شهرسازی در جهت توسعه شهر پاکدشت
    تعامل مدیریت شهری و راه و شهرسازی در جهت توسعه شهر پاکدشت

    تعامل مدیریت شهری و راه و شهرسازی در جهت توسعه شهر پاکدشت

    ر راستای تعامل و همکاری بیشتر شهرداری با اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری پاکدشت میزبان خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران بوده است و پیرامون مسائل شهری و رفع مشکلات موجود تبادل نظر شد.

    محسن تاجیک از مغایرت داشتن طرح تفضیلی و طرح هادی در این شهرستان ابراز نارضایتی کرد و گفت: این ناهماهنگی باعث شده است بسیاری از زمین هایی که در طرح جامع در محدوده مسکونی بودند در طرح تفضیلی تبدیل به فضای سبز شوند و زمین هایی که در طرح هادی در محدوده مسکونی بودند در طرح تفضیلی جزو منطقه نظامی هستند و باید هرچه سریعتر به این آشفتگی رسیدگی شود که در این زمینه تصویب شد حتما کارشناسی و بازبینی مجدد صورت پذیرد.

    شهردار پاکدشت به قوانین شهرسازی حوزه مسکونی که باعث ایجاد مشکل شده است اشاره کرد و اذعان داشت: این قانون یعنی تبدیل حد نصاب قطعات زمین از ۲۰۰ و ۳۰۰ متر به ۱۸۰ متر و کاهش عرض گذر از ۱۲ متر به ۱۰ متر انجام شود که در صورت تصویب این طرح در کمیسیون ماده ۵ بسیاری از تخلف های شهرسازی نیز کم خواهد شد.

    شهردار پاکدشت به طرح پروژه باغ موزه این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: اگر طرح باغ موزه در این شهرستان اجرا شود علاوه بر اینکه شهروندان از یک پارک تفریحی بهره مند می شوند محل دائمی نمایشگاه گل و گیاه نیز مشخص می شد.

    در ادامه تاجیک خاطر نشان کرد: مشکلات شهرک زینبیه نیاز به بازآفرینی دارد و باید طرحی ارائه شود که ۶۳ خانوار جایی برای اسکان داشته باشند.

    شهردار پاکدشت از تهیه نقشه ی پایه و GIS  شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: برای آماده شدن این نقشه ها در حال بستن قرارداد با سازمان جغرافیایی صنایع دفاع هستیم که با پرواز پهپاد نقشه سه بعدی و هوایی  شهر آماده خواهد شد.

    وی به وجود حفره های داخل شهر اشاره کرد و افزود: زمین های که هم عرض با زمین های قیام دشت هستند که باعث اختلاف نظر شده یعنی شهرداری شهرری در محدوده پاکدشت مجوز صادر می کند که مورد قبول شهرداری پاکدشت نیست و باید طبق کمیسیون ماده ۵ رسیدگی شود.

    در این نشست موضوع پروژه ۹۲ هکتاری موسوم به پروژه شهرک امیرالمومنین مطرح شد و تصویب شد از طریق ماده ۳۳ جهاد کشاورزی استان تهران قبل از فرا رسیدن سال جدید این مشکل حل شود.

    همچنین سازماندهی کوره پزخانه ها، هزینه دوربرگردان مسکن مهر، به اتمام رسیدن کمربندی شمالی و جنوبی شهر و الحاق محله ی استاد شهریار به حریم شهری با تصویب کمیسیون ماده ۵ مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

    لازم به ذکر است این نشست با حضور محسن تاجیک شهردار پاکدشت، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی، مهدی یوسفی جمارانی فرماندار پاکدشت و سایر مسئولین و کارشناسان شهری در دفتر شهردار برگزار شد.



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *