پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 16541
  • اگر پرونده ساختمانی‌ تان در کمیسیون ماده ۱۰۰ گیر کرده، این خبر را بخوانید
    تقسیط جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ برای نخستین بار اجرا می‌شود

    تقسیط جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ برای نخستین بار اجرا می‌شود

    روز دوشنبه در جلسه شورای‌ اسلامی شهر تهران، عضو شوای شهر گفت:  برای نخستین بار مالکان ساختمان‌هایی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه شدند، می‌توانند جریمه خود را قسط‌بندی کنند.

    مهدی بابایی افزود: دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران پیرو نظر مراجع با ارائه طرحی هم تعداد اقساط را افزایش داده و هم سود تقسیط عوارض را حذف کرده تا شبهه روبی بودن نیز رفع شود.

    کمیسیون ماده ۱۰۰ وظیفه رسیدگی به تخلفات ساختمانی را دارد یعنی اگر بنایی بدون اخذ پروانه ساخته شود، بنای ساخته شده مطابق با پروانه اخذ شده نباشد یا بعد از پایان ساخت، بخش‌های دیگری به بنا اضافه شود،‌ این کمیسیون به آن رسیدگی می‌کند.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در دوره جاری شورای شهر تهران، تلاش کردیم در کنار شهروندان باشیم و در شرایطی که مسکن با افزایش قیمت روبرو است، تخفیف ۴۰ درصدی به عوارض شهرسازی ارائه کنیم تا شهروندان راحت تر خانه دار شوند.

    وی افزود: همچنین با تصویب طرحی در شورای شهر، برای نخستین بار مالکان ساختمان‌هایی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه شدند، می‌توانند جریمه خود را قسط بندی کنند.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دو مصوبه شورای شهر برای تخفیف عوارض شهرسازی، اظهار داشت: در این مصوبات تقسیط ۲۴ ماهه برای شهروندان در نظر گرفته شده است که در صورتی که شهروندان تمایل داشته باشند می‌توانند از این تقسیط استفاده کنند.

    بابایی ادامه داد: درصد تقسیط برای جانبازان و ایثارگران ۳۶ درصد است که در صورت تمایل می‌توانند از این مصوبه استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری برای کمک به شهروندان، تصویب تقسیط جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ اتفاق افتاده است، تصریح کرد: شهروندانی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه شده‌اند، می‌توانند پس از پرداخت قسط‌های خود، پایان کار دریافت کنند.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *