شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۲۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 19755
  • روزانه بیش از ۴۲ میلیون سفر در تهران انجام می‌شود
    توجه مدیریت شهری اراک به هوتوجه مدیریت شهری اراک به هوشمندسازی حمل‌ونقلشمندسازی حمل‌ونقل

    روزانه بیش از ۴۲ میلیون سفر در تهران انجام می‌شود

    سید جعفر تشکری هاشمی در شورای توسعه تجارت بین الملل ccpit گفت: تهران به عنوان پایتخت ایران با مساحت ۷۳۰ کیلومتر مربع و ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت همچون چین دارای قدمتی چند هزار ساله است.

    وی با اشاره به تعداد وسایل نقلیه خودرویی و موتوری که در سطح شهر تهران تردد دارند، تأکید کرد: در تهران ۴ میلیون خودرو و یک میلیون موتور تردد دارند و روزانه ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر کامل و ۲۳ میلیون و ۲۰۰هزار پاره سفر انجام می‌شود.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا و تراکم ترافیک از بزرگترین مشکلات تهران هستند، گفت: برای حل این مشکلات ۳۰۰ کیلومتر شبکه ریلی مترو و ۱۹۵ کیلومتر شبکه خطوط اتوبوسرانی تندرو(بی آر تی) در تهران ایجاد شده است.

    وی تصریح کرد: برای بهبود کیفیت زندگی مردم تهران، برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است و  چین می‌تواند شریک استراتژیک و قابل اعتماد تهران برای تحقق این اهداف و برنامه‌ها باشد؛ بر همین اساس علاقه‌مندیم تا از تجربیات موفق چین در مبارزه با آلودگی هوا، ترافیک و زیرساخت های شهری استفاده کنیم.

    تشکری هاشمی گفت: ابتکار کنفرانس کمربند – راه توسط آقای شی جین پینگ رئیس جمهور چین فرصتی ارزشمند برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشورهای منطقه است و امیدواریم ایران در این کریدور نقش موثری داشته باشد و به عنوان و شریکی مهم در دریا و خشکی شناخته شود.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر با اشاره به همکاری‌هایی که تهران و چونگ کینگ می‌توانند داشته باشند، گفت: توسعه شبکه مترو، توسعه شبکه اتوبوسرانی، برقی‌سازی اتوبوس‌های شهری، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها و اسکوتر، تأمین واگن، تکمیل شبکه راه‌ها  اعم از پل و تونل، تکمیل شبکه آب‌های سطحی، هوشمند سازی شهر خصوصا در موضوع حمل و نقل شهری، انبوه سازی مسکن، ساخت هتل، ساخت مجموعه‌های تفریحی، همکاری در زمینه پسماند و مسائل محیط زیست، همکاری در موضوع توریسم و انتقال تجارب در زمینه مسائل مختلف شهری از محورهای قابل همکاری هستند.

    وی اظهار کرد: شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی برای اجرای پروژه‌های خود از سرمایه گذاران چینی با اولویت استقبال کرده و به همکاری‌های بلندمدت و با رویکرد برد – برد فکر می‌کند و در همین راستا برای سرمایه گذاران سرمایه گذاری سودمند را تضمین می‌کند.

    بر اساس گزارش دفتر این عضو شورای شهر تهران، تشکری هاشمی افزود: پارلمان شهری تهران حامی و پشتیبان برنامه‌های شهرداری است و از چین دعوت می‌کند تا از ظرفیت‌های سرمایه گذاری تهران دیدن کند.



    مطلب پیشنهادی

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    مقامات وزارت راه و شهرسازی گزارش «رهگیری، شناسایی و اقدام» در فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اعلام کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *