شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۲۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 19705
  • مدل‌سازی فضای اشتراکی معماری با استفاده از فناوری‌های نوین

    مدل‌سازی فضای اشتراکی معماری با استفاده از فناوری‌های نوین

    مهدی غیاثی، عضو هیئت علمی و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان حاضر در رویداد ملی عصر امید «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره محصولی که در این رویداد ارائه کرده‌اند، گفت: ما با دو محصول در این رویداد ملی شرکت کردیم. این محصولات در حوزه معماری، گرافیک و مدل‌سازی تحت عنوان اولین سامانه آنلاین رندِرینگ، مدل‌سازی فضای اشتراکی معماری و همچنین باشگاه معماری هستند.

    این فعال حوزه دانش‌بنیان در ادامه افزود: در چند سال اخیر قیمت سخت‌افزارهای مناسب رشته معماری به علت تحریم‌های غربی بسیار زیاد شده است. از آن سمت تورم و شرایط اقتصادی سخت شده و برخی از خانواده‌ها و دانشجویان با مشکل بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند. برای همین ما تصمیم گرفتیم که سخت‌افزارهایی را با به‌روز‌ترین فناوری دنیا و با قیمت بسیار پایین تهیه کنیم و در اختیار دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و شرکت‌های فنی و مهندسی به صورت آنلاین قرار دهیم که خدمت خود را برای خروجی و مدل‌سازی ارسال کنند. پس از آن ما با کمترین هزینه و سرعت بالا در فرآیند خروجی، بدون اینکه اصطحلاکی روی سیستم به وجود بیاید، آن را انجام داده و ارسال می‌کنیم.

    وی درباره مزایای این محصول توضیح داد:  این خدمت منجر به درآمد زایی می‌شود وفرصتی برای استعدادهایی که توان انجام کار دارند اما شرایط اقتصادی مانع می‌شود، فراهم می‌کند.

    غیاثی درباره خدمت دیگر این شرکت اظهار کرد: خدمت دیگر ما در حوزه معماری است. فضایی با همکاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی و ریاست مرکز رشد برای دانشجوبان رشته معماری فراهم شده که می‌توانند به صورت گروهی و مشترک کار کرده و از تجربیات اساتید هم استفاده کنند. همچنین کارهایی که در آخر ترم به دانشجویان واگذار می‌شود یا پروژه‌های نهایی را در محیطی مناسب، حرفه‌ای و با تجهیزات و امکانات لازم به سرانجام برسانند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *