دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 20700
  • مردم وارد هر نوع قرارداد پیش‌فروش مسکن نشوند
    شرط ضروری برای پیش فروش خانه اعلام شد

    مردم وارد هر نوع قرارداد پیش‌فروش مسکن نشوند

    پس از پشت سر گذاشتن تجربه‌های ناموفق معاملات پیش فروش در کشور به ویژه در کلانشهرها تا چند سالی شاهد متوفف شدن این معاملات بودیم چراکه تخلفات متعدد در این معاملات از جمله فروش یک واحد به چند نفر منجر به بازنگری در این قانون شده بود و در این مدت هم قانون در حال اصلاح بود.

    به گزارش ایلنا، اما اخیرا دوباره شاهد رشد قارچ‌گونه تبلیغات پیش فروش مسکن به ویژه در منطقه ۲۲ و منطقه چیتگر شده‌ایم و به گفته مشاوران املاک معاملات پیش فروش هم افزایش یافته است.

    داود بیگی‌نژاد، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران درباره افزایش معاملات پیش‌ فروش مسکن در بازار اظهار داشت: واقعیت این است که وقتی سرمایه مردم از رشد قیمت مسکن عقب می‌ماند، مردم سعی می‌کنند در قالب قراردادهای پیش فروش وارد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن شوند.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر افزایش معاملات پیش‌فروش مسکن به این دلیل است که سازندگان نیاز به تامین مالی پروژه‌های ساخت و ساز دارند چراکه بانک‌ها در بخش ارایه تسهیلات همکاری نمی‌کنند و این تسهیلات را در موعد مقرر در اختیار سازندگان قرار نمی‌دهند. سازندگان هم مجبور به این هستند که به هر طریقی برای ادامه پروژه سرمایه جذب کند که یکی از راه‌های تامین مالی، پیش فروش است.

    نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ‌در پاسخ به این سوال که با توجه به سوابق و تجربه ناخوشایند و تخلفات در بحث پیش فروش‌ها در چند سال گذشته، به مردم توصیه می‌کنید که وارد قراردادهای پیش فروش شوند، گفت: به مردم توصیه نمی‌کنیم وارد هر نوع قرارداد پیش فروش شوند و تمام این معاملات باید توسط افراد متخصص حوزه مورد بررسی قرار بگیرند.

    بیگی‌نژاد با اشاره به فراوانی‌های آگهی‌های پیش فروش در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی تاکید کرد: مردم و متقاضیان خرید مسکن و سرمایه‌گذاری در این حوزه مراقب این نوع آگهی‌ها باشند و توصیه می‌کنم معاملات پیش فروش را در فضای واقعی انجام دهند.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *