دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 20696
  • وای‌فای۷ و اهمیت آن برای شهرها

    وای‌فای۷ و اهمیت آن برای شهرها

    وای‌فای نسل هفتم (وای‌فای ۷) استاندارد وای‌فای آینده با توان عملیاتی بسیار بالا (۸۰۲.۱۱be) است که در هر سه باند (۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز، و ۶ گیگاهرتز) برای استفاده کامل از منابع عمل می‌کند و در اصل آخرین استاندارد اتصال بی‌سیم برای دستگاه‌های الکترونیکی و تنها نامی است که به نسخه جدید استاندارد ارتباطات IEEE (مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک) نسبت داده می‌شود. نسخه ششم این فناوری به‌سختی در نیمه دوم قرن بیستم توسعه پیدا کرد. وای‌فای ۷ با نسخه‌های قبلی تفاوت دارد زیرا سریع‌تر، دارای تأخیر انتقال کمتر و ظرفیت بیشتری برای دستگاه‌ها است و پایدارتر و کارآمدتر عمل می‌کند و از همه لحاظ، تکنولوژی بهتری است.

    نسل هفتم وای‌فای نوید پیشرفت‌های عمده‌ای را نسبت به نسل‌های وای‌فای ششم و ۶E می‌دهد و می‌تواند سرعتی تا چهار برابر سریع‌تر ارائه دهد. همچنین شامل پیشرفت‌های هوشمندانه‌ای برای کاهش تأخیر، افزایش ظرفیت و بهبود پایداری و کارایی است.

    وای‌فای۷ و اهمیت آن برای شهرها

    اهمیت وای‌فای ۷ در شهرها

    فناوری وای‌فای۷ این پتانسیل را دارد که نحوه اتصال بشر به اینترنت را در مناطق شهری تغییر دهد. با اتصال سریع‌تر و کارآمدتر، این استاندارد می‌تواند توسعه برنامه‌هایی را تسهیل کند که به داده‌های زیاد و تأخیر کم نیاز دارند.

    در یک محیط شهری متراکم با ده‌ها وسیله متعلق به خانواده‌ها، همسایه‌ها و مردم در خیابان‌ها، نقاط دسترسی نیازمند تقویت انرژی است که با سیگنال‌های مختلف با کانال‌های وسیع‌تر می‌توانند فضای خود را بدون مصرف انرژی زیاد پیدا کنند.

    بسیاری از افراد کم‌بینا به دوربین تلفن خود وابسته هستند تا بدانند در نزدیکی آن‌ها چه می‌گذرد. آن‌ها یک عکس می‌گیرند و آن را در یک پلت‌فرم یا یک برنامه آپلود می‌کنند، به این ترتیب درمی‌یابند که در اطراف آن‌ها چه می‌گذرد. در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل‌توجهی در شناسایی اشیا رخ داده، اما سرعت سیگنال بسیار مسأله‌ساز است، اما کاربران کم‌بینا می‌توانند با وای‌فای ۷، به‌طور عملی در زمان واقعی به محیط خود گوش دهند.

    وای‌فای۷ و اهمیت آن برای شهرها

    وای‌فای ۷ و وسایل‌نقلیه خودران

    فناوری وای‌فای ۷ در رانندگی نیمه خودران یا خودکار در محیط‌های شهری بسیار پیچیده مؤثر خواهد بود. وسایل‌نقلیه خودران به بهره‌گیری از دوربین خود هدایت می‌شوند، اما اطلاعات را روی سروری پردازش می‌کنند که هزاران کیلومتر دورتر است، اما انتظار می‌رود فوری پاسخ دهند.

    علاوه بر این، تنظیمات این خودروها به‌طور فزاینده‌ای پیچیده شده است. در اصل بهره‌گیری از وسایل خودران در بزرگراه آسان است، اما در یک شهر آرام که باید فضا را با عابران پیاده، دوچرخه‌سواران، انواع دیگر حمل‌ونقل و مواردی از این قبیل به‌اشتراک بگذارند، پیچیده‌تر می‌شود.

    وای‌فای۷ و اهمیت آن برای شهرها

    شهرسازی وای‌فای۷

    شهرسازی به‌عنوان یک سیستم پیچیده دارای لایه‌های زیادی است که یکی از آن‌ها، لایه دیجیتال محسوب می‌شود. در این لایه زیرساخت‌های مخابراتی وای‌فای حیاتی است، چراکه از اتوبوس‌های دارای وای‌فای داخلی می‌توان برای بررسی میزان پر بودن سطل‌های زباله در مسیر استفاده کرد، از طریق این شبکه نشت آب در هر نقطه از سیستم قابل پایش می‌شود. از زیرساخت‌های دیجیتال شهر همچنین می‌تواند برای ایجاد اولویت‌های کاربرد مورد استفاده قرار گیرد یا به‌عنوان پایه‌ای برای نظارت بر رطوبت خاک در پارک‌ها عمل کند.

    بدون شک استاندارد وای‌فای۷ در محیط‌های خارجی نیز نقش قابل‌توجهی خواهد داشت، به‌ویژه زمانی که در تنظیمات عمومی مانند ناوگان اتوبوس‌های شهری، کتابخانه‌ها یا مدارس فعال شود، اما این فناوری در خانه‌ها اهمیت بیشتری خواهد داشت و امکان مشاهده فیلم‌ها و محتوای ۸K را فراهم می‌کند. به کمک این فناوری همچنین امکان آپلود بلادرنگ و استریم تعاملی و بدون تأخیر وجود خواهد داشت.

    وای‌فای۷ و اهمیت آن برای شهرها

    وای‌فای۷ همچنین قابلیت پخش روان بازی‌های ویدئویی را تسهیل و اتصال پایدارتر دستگاه‌ها را به یک روتر امکان‌پذیر می‌کند، با این حال تعداد دستگاه‌های قابل‌اتصال به این فناوری در حال حاضر محدود است. البته احتمال آن می‌رود که در آینده روتر با نوعی دستگاه ادغام می‌شود که امکان پردازش اطلاعات را به جای تغییر مسیر ساده فراهم می‌کند.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *