دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۱۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 14777
  • هتل‌ها، بوستان‌ها را می‌بلعند
    هتل‌ها، بوستان‌ها را می‌بلعند

    هتل‌ها، بوستان‌ها را می‌بلعند

    به تازگی شهردار انقلابی نمای تهران پرده از برنامه جدید خود برای ساخت هتل های ۵ تا ۷ ستاره در ۸ بوستان تهران برداشته است.

    جدا از آن‌که نحوه ستاره دهی به هتل‌ها در ایران هیچ ربطی به استانداردهای هتل ندارد و جدا از تعداد معدود و نادر هتل‌های ۷ ستاره در جهان که صرفه اقتصادی شان در بزرگترین قطب‌های گردشگری جهان است نه جایی که مشمول انزوای بین‌المللی است و مقرراتش دافع گردشگران و جدا از ژست محروم پروری و جنوب شهر محوری شهردار که با این برنامه تناقض دارد، ذکر سه نکته:

    وظیفه شهرداری فراهم‌سازی کالاها و خدمات عمومی است نه خدمات خصوصی و لوکس که برعهده بخش خصوصی است. شهرداری می‌تواند تسهیل و تشویق کند اما تصدی‌گری در آن مغایر با نقش شهرداری است.

    ساخت هتل در بوستان‌های عمومی مغایر طرح تفصیلی است، اگر قرار است هتل ساخته شود باید در اراضی غیرخدمات عمومی تهیه شود. بخش خصوصی هم مجاز به ساخت هتل در بوستان نیست، چه برسد به شهرداری.

    جدا از اثر تخریبی هتل‌سازی در پارک‌ها، در عمل بوستان‌ها از فضای عمومی به فضای باز و سبز اختصاصی هتل‌ها تبدیل خواهند شد.

     



    مطلب پیشنهادی

    قول مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی به کارگران

    قول مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی به کارگران

    مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تا تمام کارگران متقاضی مسکن را خانه‌دار نکنیم، آرام نمی‌نشینیم، گفت: تا کنون برای ساخت ١۴٠ هزار واحد مسکن کارگران زمین تامین و به مدیران صنایع ارائه شده‌ است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *