چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 19813
  • همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی برگزار می‌شود

    همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی برگزار می‌شود

    یاشار زهفروش گفت: با توجه به موقعیت شهرهای مرزی ایران به خصوص مرزهای غربی و همجواری استان آذربایجان غربی با کشورهای ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، این استان از پتانسیل بالایی در جهت جذب گردشگر خارجی برخوردار است.

    وی با بیان اینکه یکی از عوامل تاثیر گذار در جذب گردشگر خارجی میراث معماری و شهرسازی منطقه است تصریح کرد: آذربایجان غربی با داشتن مجموعه‌هایی همچون تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای قره ضیاء الدین که ثبت میراث جهانی هستند و آثار متعدد تاریخی پیش از اسلام و بعد از اسلام قابلیت بالایی در جذب گردشگر دارد.

    زهفروش خاطرنشان کرد: در این راستا، گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اقدام به برگزاری اولین همایش “نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی” با مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف نموده تا از این طریق به معرفی معماری و شهرسازی مناطق مرزی و آسیب شناسی مشکلات گردشگران در این شهرها و ارائه راه کار مناسب جهت جذب گردشگر و حفاظت از میراث تاریخی منطقه بپردازد.

    معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه این همایش ویژه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران است، افزود: تا کنون حدود ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و آخرین مهلت پذیرش مقالات نیز تا ۱۴ آبان ماه سال جاری است.

    وی شناسایی پتانسیل های جذب گردشگر در شهرهای مرزی و توسعه صنعت گردشگری، هویت بخشی به معماری و شهرسازی شهرهای مرزی، آسیب شناسی مشکلات گردشگری شهرهای مرزی و ارائه راه کارهای مناسب جهت توسعه شهرهای مرزی را از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

    زهفروش در پایان خاطرنشان کرد: اولین همایش “نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی” هفدهم آبان ماه سال جاری با حضور سخنرانان برجسته در حوزه معماری و شهرسازی در محل سالن آمفی تئاتر شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار می‌شود.

    ایسکا نیوز



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *