یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 14501
  • آموزش و تقویت فرهنگ ایمنی؛ راهکاری مهم برای مقابله با بحران‌ها
    آموزش و تقویت فرهنگ ایمنی؛ راهکاری مهم برای مقابله با بحران‌ها

    آموزش و تقویت فرهنگ ایمنی؛ راهکاری مهم برای مقابله با بحران‌ها

    حمید ضمیری در گفتگویی با اشاره به سالروز وقوع زلزله بم و گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان این حادثه دردناک، اظهارکرد: در بحث مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی، اقدامات اساسی در حوزه‌های مختلف باید انجام شود.

    وی با تاکید بر اینکه در گام نخست باید به طبیعت احترام بگذاریم و مداخلات در طبیعت را به حداقل برسانیم، گفت: از ساخت‌وساز در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین ارتفاعات باید اجتناب شود و حفاظت از پوشش گیاهی و عدم تولید گازهای گلخانه‌ای را مدنظر داشت.

    ضمیری افزود: از سوی دیگر، در زمینه «محیط انسان‌ساخت» هم باید یکسری اقدامات ایمنی را رعایت کنیم؛ از جمله این اقدامات می‌توان به رعایت استانداردهای مقرر در ساخت‌وساز و بهره‌گیری از ظرفیت مهندسان باتجربه و مورد تایید اشاره نمود.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهدمقدس استفاده از مصالح مرغوب و باکیفیت، به‌کارگیری فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید، سبک‌سازی و صنعتی‌سازی ساختمان‌ها و رعایت مباحث ۳ و ۲۲ مقررات ملی ساختمان را هم ضروری دانست.
    ضمیری با بیان اینکه در زمینه تاسیسات مختلف اعم از آب، برق، گاز، فاضلاب و … باید از مواد و مصالح مناسب و اتصالات مقاوم و قابل انعطاف بهره گرفت تا در مقابل تنش‌های ناشی از زلزه و حریق ایمن باشند، تصریح کرد: از جمله دیگر روش‌های نوین لازم در صنعت ساختمان می‌توان به استفاده از سیستم خوداطفاء، نصب پله فرار و … اشاره داشت.

    وی یکی از نکات مهم در بحث مقابله با حوادث را تقویت فرهنگ «ایمنی و پیشگیری از حوادث» و همچنین ارائه آموزش‌های همگانی لازم در جهت ایجاد و ارتقاء آمادگی افراد در برابر حوادث غیرمترقبه و نحوه مواجه شهروندان با آن، در زمان وقوع عنوان کرد.

    برنا



    مطلب پیشنهادی

    قول مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی به کارگران

    قول مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی به کارگران

    مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تا تمام کارگران متقاضی مسکن را خانه‌دار نکنیم، آرام نمی‌نشینیم، گفت: تا کنون برای ساخت ١۴٠ هزار واحد مسکن کارگران زمین تامین و به مدیران صنایع ارائه شده‌ است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *