دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۲۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 2461
  • سمینار
    سمینار

    سمینار و کارگاه آموزشی ۲ روزه‌ حمل‌ونقل هوشمند و منسجم پیاده، دوچرخه و سواره در شهر

    برزن نیوز: امروزه رشد بی‌رویه استفاده از اتومبیل در سطح شهرهای ما و افزایش سفرهای درون شهری موجب ایجاد مسائل مختلفی از قبیل ترافیک شدید و به تبع آن اتلاف وقت و زمان شهروندان،‌ آلودگی صوتی، آلودگی هوا و مسائل دیگری شده است، که این خود موجب کاهش کیفیت زندگی در شهرها می‌شود. با بالا رفتن استفاده از خودروی شخصی، توجه‌ها به سمت گسترش شبکه معابر، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها می‌رود به طوری که فضاهای پیاده و محورهای حرکت حمل‌و نقل پاک، رو به فراموشی می‌‌روند. استفاده از وسایل حمل‌و نقل عمومی و به ویژه وسایل حمل‌و نقل پاک در بسیاری از شهرهای پیشرفته و در حال توسعه، موجب کاهش و حذف چنین مسائل و مشکلاتی شده است.از این رو شناخت تجربیات و برنامه‌ریزی جامع کشور هلند که سیستم حمل‌ونقل عمومی آن به‌عنوان یکی از جامع‌ترین و موثرترین سیستم‌های حمل‌ونقل در جهان شناخته می‌شود، می‌تواند گام موثری در ارتقای سیستم حمل‌ونقل شهرهای ما باشد.

    در این راستا سمینار آموزشی توسط انجمن علمی طراحی شهری دانشگاه تربیت مدرس، شرکت Move Mobility با همکاری Dutch Cycling Embassy از کشور هلند، دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس، مهندسین مشاور سبزاندیش پایش(ساپ) در تاریخ ۲۹ و ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۶ در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار می گردد.

    از رویکرد های این برنامه میتوان به رویکردی هوشمند و منسجم برای حرکت در شهر (پیاده+ دوچرخه+ سواره) بر اساس تجارب و نمونه‌های بین‌المللی و پروژه‌های حرفه‌ای نام برد.

     

    از سخنرانان اصلی این سمینار

    • Tonny Bosch: مدیرعامل شرکت Move Mobilityاز کشور هلند
    • محمدسعید ایزدی: معاونت محترم شهرسازی وزارت راه و شهرسازی
    • مهرداد تقی‌زاده: معاونت محترم حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی
    • مجتبی رفیعیان: ریاست محترم دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس
    • احسان رنجبر: عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه تربیت مدرس،دبیر علمی
    • محمود صفارزاده: عضو هیئت علمی گروه برنامه‌ریزی حمل‌ونقل دانشگاه تربیت مدرس
    • علی صفوی: عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه تربیت مدرس
    • امیررضا ممدوحی: عضو هیئت علمی گروه برنامه‌ریزی حمل‌ونقل دانشگاه تربیت مدرس
    • کارشناسان معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی (حمیدسیادت موسوی، محمدمهدی میرزایی، مرضیه باریکانی، مهدی استادی)

    همچنین احسان رنجبر عضو هیئت علمی گروه شهرسازی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان دبیر این سمینار ، با کارگزوه اجرایی  ریحانه صفاری، نیلوفر دهقانی،اکرم محمدزاده و حمایت وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، جامعه مهندسان شهرساز ایران، انجمن طراحان شهری ایران است.

    علاقه مندان یتواندد جهت شرکت در این سمینار و کارگاه آموزشی، به سایت Fups2018.com و به قمست Events، مراجعه فرمایید. لازم به ذکر است که ثبت‌نام تا تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۶ صورت می‌پذیرد. جهت شرکت اعضای سازمان نظام مهندسی،‌ تخفیف ۲۰ درصدی از ثبت‌نام آزاد در نظر گرفته شده است.  همچنین شما می‌توانید سوالات خود را با یکی از ایمیل‌های زیر در میان بگذارید:

    info@fups2018.com و یا tmuudf@gmail.com

    و یا در ساعات ۱۵- ۸ با شماره تلفن ۰۹۳۷۶۷۱۶۲۷۸ تماس حاصل فرمایید.

    ریز برنامه های این سمینار در جدویل ذیل به تفکیک ارائه شده است.

    سمینار

     



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *