جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۵۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 15737
  • مهم‌ترین پروژه‌های معماری ۲۰۲۲
    مهم‌ترین پروژه‌های معماری ۲۰۲۲

    مهم‌ترین پروژه‌های معماری ۲۰۲۲

     پروژه‌های بسیاری در سراسر جهان از چند سال پیش آغاز شده و ظاهراً در سال ۲۰۲۲ در حال بهره‌برداری است. با این وجود، معماری‌های زیادی نیز در نقاط مختلف دنیا، مراحل ابتدایی پیاده‌سازی خود را پشت سر می‌گذارد و چنین به نظر می‌رسد که قرار است دنیای معماری پیش رو را متحول کند. در این میان، موزه‌ها، آسمان‌خراش‌های سبز و چشم‌اندازهای چند منظوره فرهنگی، ورزشی و تجاری بیش از سایر سازه‌ها خودنمایی می‌کند که در ادامه به معرفی چند نمونه برتر آن‌ها پرداخته می‌شود.

    استودیو سیتی در شبه‌جزیره ماکائو

    استودیو سیتی یکی از بهترین پروژه‌هایی به حساب می‌آید که پیش‌بینی شده است تا پایان سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری برسد. این پروژه در منطقه کوتای، در شبه‌جزیره ماکائو و نزدیک به پل لوتوس که منطقه را به جمهوری خلق چین متصل می‌کند، واقع شده است. استودیو سیتی از سال ۲۰۱۵ با جذابیت تمام خود، گردشگران و مهمانان خارجی زیادی را به سمت خود فرا خوانده است، با این حال معماران شرکت زها حدید، معمار برجسته عراقی-بریتانیایی از سال ۲۰۱۷ مرحله دوم توسعه آن را آغاز کرده‌اند. در این مرحله، پروژه‌های شگفت‌انگیزی شامل مراکز تفریحی، سرگرمی و درمانی در منطقه احداث شده است، ضمن این‌که ساخت بزرگ‌ترین پارک‌های آبی سرپوشیده و رو باز آسیا در آن رو به پایان است.

    مهم‌ترین پروژه‌های معماری ۲۰۲۲

    جنگل عمودی نانجینگ در چین

    جنگل عمودی نانجینگ واقع در منطقه Pukou، در راستای مدرن‌سازی جیانگ‌سو و توسعه محیط‌های اطراف رودخانه یانگ تسه طراحی شده است و به نظر می‌رسد که تا پایان سال افتتاح شود. این پروژه دو برج را در بر می‌گیرد که هر یک شامل بالکن‌هایی بزرگ و کاملاً سبز به پیروی از جنگل عمودی میلان است. نمای این دو برج در ۶۰۰ درخت بسیار بزرگ، ۲۰۰ اصله درخت با اندازه متوسط و بیش از ۲۵۰۰ گیاه دیگر محصور شده است. مساحت کلی پروژه حدود ۴۵۰۰ متر مربع است و فضای میان دو برج را نیز قرار است پوشش‌های گیاهی فرا گیرد.

    مهم‌ترین پروژه‌های معماری ۲۰۲۲

    پروژه ReefLine در میامی بیچ

    معماران شرکت بین‌المللی OMA به همراه شوهی شیگماتسو، معمار ژاپنی، اولین پارک زیردریایی میامی‌بیچ در ایالت فلوریدای آمریکا را طراحی کرده‌اند. این پارک زیردریایی که مجسمه‌های بسیاری را در بر گرفته، قرار است با آبسنگ‌های مصنوعی بی‌شمار نیز مزین شود. هدف اصلی طراحان این پروژه ایجاد یک شبکه آبسنگ مصنوعی برای حفظ زندگی جانداران آبزی و همچنین ساکنان ساحل میامی‌بیچ بوده است. پارک صخره‌ای عمومی این پروژه در عمق هفت مایلی سطح دریا واقع شده است و معماران از ایجاد فضاهای تفریحی آبی در آن نیز خبر داده‌اند.

    مهم‌ترین پروژه‌های معماری ۲۰۲۲

    موزه مدرن استانبول در ترکیه

    موزه مدرن استانبول که در سال ۲۰۰۴ در منطقه تاریخی Beyoglu در استانبول، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه، واقع شده، به‌تازگی تحولات جدیدی را تجربه کرده است.

    مدیران استانبول از احداث یک ساختمان جدید در محل ساختمان موزه قبلی خبر داده و مدعی شده‌اند که این سازه نقطه کانونی بین شهرک قدیمی و شهرک غربی خواهد بود که به بسیاری از خیابان‌های شهر در جهت‌های مختلف راه پیدا خواهد کرد.

    مهم‌ترین پروژه‌های معماری ۲۰۲۲

    کمپانی اس. پلگرینو در ایتالیا

    در رقابتی بین‌المللی که بین معماران برجسته جهان برای توسعه و طراحی دوباره شرکت صنایع غذایی اس. پلگرینو در ایتالیا برگزار شد، طراحان شرکت بیارکه اینگلس توانستند بهترین ایده را ارائه دهند و برنده رقابت شوند. برگزارکنندگان رقابت از معماران خواسته بودند با استفاده از طراحی فناوری-محور به توسعه و طراحی کمپانی قدیمی بپردازند و جنبه زیبایی‌شناسی طبیعی آن را در رأس اهداف خود قرار دهند.

    مهم‌ترین پروژه‌های معماری ۲۰۲۲

    استادیوم فوتبال بین‌المللی شی‌آن در چین

    معماران شرکت زها حدید تصاویری از استادیوم فوتبال بین‌المللی جدید شی‌آن برای کنفدراسیون فوتبال آسیا را منتشر کرده‌اند. این استادیوم از ظرفیت ۶۰ هزار نفر برخوردار خواهد بود و فضاهای تفریحی و ورزشی زیادی را در بر خواهد گرفت. معماران در نظر دارند استفاده از این مرکز بین‌المللی را پس از مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ برای نسل‌های آینده بهینه کنند.

    مهم‌ترین پروژه‌های معماری ۲۰۲۲

    پروژه فانوس در دانمارک

    معماران شرکت معماری نروژی اسنوهتا و WERK به عنوان برندگان رقابت طراحی مرکز دریایی بندر اسبیرگ در دانمارک انتخاب شدند. اعضای این دو شرکت با همکاری یکدیگر ساختمانی درخشان به نام “فانوس” طراحی کرده‌اند که قرار است برای انجام فعالیت‌های اجتماعی مختلف مورد استفاده قرار گیرد. چشم‌انداز ساحلی جدید یک مرکز دریایی و سکونتی خواهد بود که با هدف پیوند شهر و دریا پیاده می‌شود.

    مهم‌ترین پروژه‌های معماری ۲۰۲۲



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *