یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۲۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 4059
  • نگران حذف میدان های شهر هستم
    نگران حذف میدان های شهر هستم

    نگران حذف میدان های شهر هستم

    یک عضو شورای شهرتهران درباره تغییر میدان قیصر امین‌پور به یک چهارراه، گفت: تغییر نام یک میدان به اسم قیصر امین‌پور مصوبه شورا بوده و به سادگی صورت نگرفته است، اما اکنون شاهد آن هستیم که براحتی نام آن را حذف می‌کنند، من نگران بقیه میدان‌های شهر هستم مبادا که آنها هم حذف شوند.

    احمد مسجد جامعی در نشست شورای شهرتهران، افزود: باید این تغییر نام را جبران کنند. نامگذاری خیابان‌ها در کمیسیون‌های شورا انجام می‌شود و نباید یکدفعه فضای شهری را حذف کرد و بعد گفت آن را جبران می‌کنیم. وی در پاسخ به این سؤال که چرا شهرداری خانه‌های باارزش را خریداری می‌کند اما روند رسیدگی به آنها کند است، گفت: ما در جریان یکی از تهران‌گردی‌های‌مان، خانه اتحادیه را خریداری کرده و شورا؛ شهرداری را ملزم به تملک آن کرد. شهرداری با ۱۵۰مالک وارد معامله شده و بلافاصله فعالیت شروع شد. پیشنهادهای مختلفی مطرح و بخشی از آن هم به بهره‌برداری رسید. تئاتر نصر با یک روند پیچیده خریداری شد و قرار است تبدیل به یک موزه تئاتر شود.

    در این فضا برخی می‌گویند مدیریت شهری با دین دارای موضع است اما بدانید که مردم برای انجام امور دینی معطل پول شهرداری نمی‌مانند. البته شهرداری هم یک کیسه پول نیست بلکه حوزه فکر و هماهنگی است.

    مسجدجامعی با اشاره به مسدود شدن سردر باغ ملی گفت: ۲۰ میلیارد تومان آن زمان خرج سردر باغ ملی کردیم پیش از آنکه این هزینه صرف سردر شود، درهای آن برای عموم باز بود اما پس از آنکه هزینه‌ها انجام شد درها را بستند. وی با اشاره به وعده‌های شورا درباره راسته خیابان ولیعصر و دستفروشان کتاب گفت: مطالعات راسته کتاب از همان موقع آغاز شده و زیباسازی سیما و منظر شهری برای محور کتاب در راسته ناصر خسرو، خیابان بهارستان و دانشگاه تهران انجام شد. مسجدجامعی با بیان اینکه همه ما در یک فضای دینی بزرگ شده و تنفس می‌کنیم، افزود: در این فضا برخی می‌گویند مدیریت شهری با دین دارای موضع است اما بدانید که مردم برای انجام امور دینی معطل پول شهرداری نمی‌مانند. البته شهرداری هم یک کیسه پول نیست بلکه حوزه فکر و هماهنگی است.

    رسول کشت‌پور، شهردار منطقه ۲ در این زمینه، اما این‌طور توضیح می‌دهد: این اقدام بنا به خواست مکرر شهروندان ساکن محدوده به‌دلیل ایجاد گره ترافیکی بویژه در ساعات اوج تردد شهروندان و بر مبنای مطالعات کارشناسی ترافیکی و اجتماعی و با اخذ مصوبه شورای ترافیک انجام شده، با این همه بر اساس تصمیم‌گیری گذشته قبل از اجرای طرح و با توجه به برنزی بودن آن و احتمال سرقت یا آسیب رسیدن در هنگام انجام عملیات، سردیس قیصر امین‌پور با هماهنگی زیباسازی به محلی مناسب منتقل و پس از اتمام عملیات در قسمت جنوبی تقاطع نصب و نام بلوار شهرداری به بلوار قیصر امین‌پور پس از انجام مراحل قانونی و تصویب آن در کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران تغییر خواهد کرد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *