دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۴۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 1791
  • فضای سبز بومی بندرعباس

    ساختار فضای سبز متناسب با ساختار بومی، محلی ایجاد شود

    اسماعیل بواشه صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد فضای سبز شهر بندرعباس، بیان داشت: درختان روح بخش چهره شهر هستند و باعث بسط و توسعه فضای سبز می شوند و محیط شهری را خوشایند  و زیبا می کنند.

    وی گفت: با ایجاد فضای سبز متناسب با ساختار بومی و محلی، کیفیت زندگی در شهر بالا می‌رود، و از سوی دیگر ایجاد فضای سبز به سلامت جسم ، روح و روان ساکنین شهرها نیز کمک می‌کند.

    بواشه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پارک و بوستانی در خور شأن  معلولین وجانبازان با تمام تجهیزات و وسایل متناسب با آنها احداث شود و در زمینه مناسب سازی معابر برای معلولین نیز باید قدم های مؤثری برداشته شود و پیشنهاد می شود خیابانی درشهر بنام پارالمپیک نامگذاری شود.

    وی به عدم مدیریت صحیح پارکها اشاره و خاطر نشان کرد: متأسفانه مدیریت پارکها و بوستان ها بسیار ضعیف است و باید با یک مدیریت قوی تر و گامهای مؤثرتری از پارک ها حفظ ونگهداری شود.

    بواشه به ایمن سازی پارکها در سطح شهر اشاره وبیان کرد: هدف از ایمن سازی در پارکها ، آسودگی و آرامش خیال خانواده‌‏ها در هنگام استفاده کودکان از وسایل بازی در پارک ها می باشد، و سازمان پارکها و فضای سبز تاکنون در رابطه با ایمن سازی پارکهای سطح شهر اقدامات درستی انجام نداده است و همچنین روشنایی پارکها نیز بسیار ضعیف است.

    وی با اشاره به طرح ایمن سازی پایه های تیر برق در پارک ها،  افزود: با هدف حفظ امنیت و رفاه حال شهروندان و جلوگیری از خطر برق گرفتگی، درب دریچه های برق که در پارکها وجود دارد بسته شود تا خدای ناکرده شاهد اتفاقات ناگواری نباشیم.

    بواشه گفت: مسئولان فضای سبز باید بدانند که حفاظت از داشته هایمان بسیار واجب تر از کاشت درختان جدید است و باید در حفظ و نگهداری فضای سبز موجود کوشا باشند.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *